Huurder huurt kantoorruimte en wordt al jaren geconfronteerd met klachten. Na binnenkomst klagen mensen over keelpijn, tocht en kriebelhoest. Beheerder heeft zonder enig effect in 2019 de filters laten vervangen. Huurder twijfelt of hij zich voldoende heeft ingezet zijn mensen te beschermen. Celaena stelt in samenwerking voor de luchtbehandeling aan te passen door het plaatsen van extra luchtreiniging en opnieuw luchtzijdig in te regelen. Verhuurder neemt een deel van de kosten voor zijn rekening. Huurder is tevreden over de behaalde resultaten.
Huurder huurt ca. 650 m2 kantoorruimte in een grotendeels leegstaand kantoorgebouw in Utrecht van ca. 15.000 m2. Op de begane grond van het gehuurde bevindt zich een algemene ruimte met een trap die leidt tot de door huurder gehuurde kantoorruimte gelegen op de eerste verdieping. Zonder voorafgaande berichtgeving van verhuurder wordt de trap verwijderd en is huurder gedwongen gebruik te maken van een lift. Bovendien wordt de begane grond opnieuw ingedeeld en voorzien van gemeenschappelijke faciliteiten zoals een koffiebar. De veranderingen hebben invloed op de huisvestingskosten van huurder. Huurder legt Celaena de vraag voor of verhuurder dit zo maar kan doen.
Huurder wenst 12.000 m2 kantoorruimte te huren in een nieuw te bouwen kantorencomplex in Utrecht. Huurder heeft één verkennend gesprek gevoerd met de ontwikkelaar. De ontwikkelaar stelt vervolgens als voorwaarde, dat huurder eerst een huurintentie-verklaring ondertekent. De huurprijzen van het kantoor en de parkeerplaatsen zijn op dat moment nog niet bekend. Huurder heeft twijfels over de gang van zaken nu er nog zoveel onzeker is en vraagt Celaena de onderhandelingen met de ontwikkelaar te voeren.
Huurder huurt kantoorruimte met parkeerplaatsen in een multi-tenant gebouw in Rotterdam. Huurder kan slechts met veel moeite de smalle toegang en de krappe bochten naar de parkeerkelder maken, bovendien staan de auto’s in feite met de spiegels tegen elkaar. De schade aan de auto’s is groot en doordat deze steeds ruimer worden geparkeerd, ontstaat er een tekort aan parkeerplaatsen. Huurder heeft hierover meerdere malen geklaagd bij verhuurder, doch dit heeft niet geleid tot het gewenste resultaat. Huurder schakelt Celaena in met als opdracht binnen afzienbare tijd te komen tot een passende oplossing.
Huurder huurt een kantoorgebouw van ca 5.000 m2 voor een periode van 10 jaar in Utrecht. Circa 1.500 m2 van het gehuurde staat 2 jaar na ingang van de huurtermijn leeg. Huurder besluit deze onder te verhuren. Een onderhuur-overeenkomst wordt overeengekomen. Tijdig wordt door huurder de huurovereenkomst opgezegd met verhuurder zodat hoofdhuurder kan verhuizen. Onderhuurder wenst de door hem gehuurde kantoorruimte van 1.500 m2 niet te ontruimen. Huurder verzoekt Celaena advies en de onderhandelingen te voeren.
Huurder huurt voor een termijn van 15 jaar een bedrijfshal in Amsterdam. De hal is in de loop der jaren door huurder verbouwd tot kantoorruimte. De verbouwingen zijn telkens na goedkeuring van de verhuurder uitgevoerd. De huurovereenkomst eindigt en huurder dient het gehuurde weer aan verhuurder op te leveren. Verhuurder stelt dat huurder het gehuurde in originele staat dient op te leveren of aan verhuurder een aanzienlijk schadebedrag te voldoen. Huurder geeft Celaena de opdracht passende oplossingen aan te dragen.
Huurder huurt voor een termijn van 10 jaar kantoorruimte in Amstelveen. Drie jaar na huuringangsdatum ontvangt huurder een schrijven dat verhuurder voornemens de gevels van gehuurde te renoveren. Met de werkzaamheden zal binnen afzienbare tijd een aanvang worden gemaakt en deze zullen circa 6 maanden in beslag nemen. In de huurovereenkomst is een bepaling opgenomen dat bij renovatie huurder géén recht kan doen gelden op vergoeding. Huurder verzoekt Celaena hem te adviseren en de onderhandelingen voeren.